Yin Yoga & Fascia release

Yin Yoga & Fascia release

In deze les gebruiken we verschillende technieken om het bindweefsel gezond te houden. Door middel van hulpmiddelen zoals tennisballen, blokken etc. en zelfmassage stimuleren we het bindweefsel en onderzoeken we waar het bindweefsel in jouw lichaam meer kan loslaten en ontspannen. Dit wordt gecombineerd met verschillende Yin Yoga houdingen

In Yin Yoga worden de houdingen langer aangehouden (3-5 min.), waarbij je de spieren juist zoveel mogelijk gaat ontspannen. Al is het soms nodig om aanpassingen te maken zodat er niet teveel rek ontstaat op bepaalde weefsels. Het lichaam krijgt ruimte doordat je bindweefsel en gewrichten gaat versoepelen en versterken. Ademhaling is hierbij heel belangrijk. Door bindweefsel te stimuleren word je soepeler in je banden en gewrichten, organen kunnen meer ruimte krijgen en stimuleer je ook de meridianen (energiebanen in je lichaam). Meridianen lopen oa door het bindweefsel. Als je langer in een houding bent kun je bewust gaan voelen in het moment en jezelf (leren) overgeven aan de houding. Als je meer tijd hebt in houdingen geeft dat ruimte voor inzicht in wat zich lichamelijk, geestelijk, energetisch en/of emotioneel afspeelt.

Dit is een fijne les voor als je meer ontspanning en mobiliteit in je lichaam wilt krijgen.

Yoga ervaring is niet nodig

Wanneer:

  • dinsdag 13:30 – 14:45 uur
  • dinsdag 17:15 – 18:30 uur
  • vrijdag: 17:00 – 18:15 uur

Docent:

Carlijn Geluk